Cum sa gasesti o idee pentru un startup

Putem paria ca toti cunoasteti Google. Multi au o pagina de Instagram, mananca la KFC sau calatoresc intr-un oras folosind BlaBlaCar si, daca esti o persoana creativa, probabil ca esti familiarizat cu serviciul Pinterest. Credeti sau nu, acesti uriasi au inceput cu totii ca startup-uri. Au fost idei misto care au facut primul pas catre recunoasterea lumii.

Este minunat daca ideea iti vine in mijlocul noptii sau in timp ce stai la coada pentru alimente. Dar va fi suficient de puternica pentru a schimba viata multor oameni? In acest articol iti vom spune cum sa gasesti o idee cu adevarat promitatoare.

Definitia startup-ului pe scurt

Nu exista o definitie universala a unui startup. Pe scurt, un startup este o companie tanara care lucreaza la o problema, a carei solutie nu este evidenta si nu garanteaza succesul. Pentru a explica esenta termenului, sa enumeram semnele comune tuturor startup-urilor:

  • Varsta. Un startup este o companie nou formata, care se afla inca in primele etape ale managementului marcii, vanzarilor si recrutarii.
  • Inovatie. Antreprenorii de startup fie creeaza produse complet noi care nu sunt in prezent pe piata, fie modifica fundamental produsele existente.
  • Inaltime. Scopul unui startup este sa creasca si sa se extinda rapid, ajungand uneori la proportii radicale. Aceasta este una dintre caracteristicile care il diferentiaza de o afacere mica.
  • Risc. In etapa initiala, startup-ul isi investeste toate eforturile in cautarea de idei pentru un produs, investitie si piata unice, in timp ce modelul de afaceri al companiei nu este clar definit, deci exista un risc ridicat de esec al unui nou proiect si acolo nu este o garantie a succesului.
  • Flexibilitate. Startup-ul este dinamic si se adapteaza rapid la adversitati emergente.
  • Concentrati-va pe rezolvarea practica a problemelor. Provocarea oricarui startup este crearea unui produs care sa imbunatateasca viata oamenilor.
  • Scalabilitate. Abilitatea de a creste fara a atrage resurse umane sau financiare suplimentare.
  • Colectiv muncitoresc. De obicei, un startup are mai mult de 100 de angajati.

Se crede ca startup-urile se concentreaza exclusiv pe dezvoltarea produselor de inalta tehnologie, dar acest lucru nu este in totalitate adevarat. Esenta unui startup este de a gasi idei inovatoare care pot afecta viata unui numar mare de oameni. McDonalds este un exemplu de startup non-tech care a devenit ulterior una dintre cele mai mari companii din lume.

6 motive pentru a incepe un startup

Daca un startup este o loterie care nu garanteaza un castig, atunci de ce sa creezi unul? Iata 6 motive pentru a va ajuta sa decideti asupra acestui pas:

1. Ajuta-ti visul sa devina realitate

Multi antreprenori isi incep propriile afaceri pentru a-si realiza visele. Un startup este o oportunitate de a-ti indeplini misiunea, de a forma o companie astfel incat sa inspire mandrie si sa devina o mostenire pentru copiii tai.

2. Obtine independenta financiara

Daca te straduiesti sa te imbogatesti, nu exista niciun motiv pentru care nu il poti realiza. Da, construirea unui startup de succes necesita munca grea, provocari si perseverenta. Dar scopul final al confortului financiar merita.

Inceperea propriei afaceri are avantaje materiale fata de a fi angajat. In primul rand, construiesti o afacere cu potential de crestere, iar portofelul tau creste odata cu compania. In al doilea rand, afacerea ta in sine este un atu valoros. Pe masura ce creste, va valora din ce in ce mai mult si, daca se doreste, poate fi vanduta profitabil.

3. Ai control asupra propriului tau destin

Sa presupunem ca esti un inginer sau un manager excelent si poti obtine un loc de munca bine platit in orice moment. Cu toate acestea, a fi angajat inseamna ca stabilitatea ta este in mainile altcuiva, in afara controlului tau. Nu se stie daca esti in concurs pentru o promotie sau o salarizare. Inceperea unui startup reprezinta responsabilitate absoluta si control asupra propriului destin. Mai mult, daca decizi sa incepi o afacere de familie, poti oferi locuri de munca pentru rude.

4. Creaza echipa potrivita si fa-ti prieteni adevarati

Oamenii care trec prin multe dificultati si adversitati pe calea realizarii obiectivului devin mai uniti. Prin urmare, o echipa de startup care se confrunta cu diverse bariere in calea succesului este probabil sa dezvolte prietenii.

5. Obtine finantare

Multi nu indraznesc sa organizeze un startup din cauza lipsei de capital initial. Daca poti oferi investitorilor un produs unic si promitator, atunci poti conta pe urmatoarele optiuni de finantare:

  1. “business angels” sunt persoane care investesc in startup-uri in schimbul unor parti sociale din capital;
  2. “crowdfunding” reprezinta practica atragerii de investitii de la mai multi sponsori simultan prin site-uri speciale;
  3. fondurile de risc sunt organizatii care ofera startup-urilor capital, asistenta strategica si le prezinta potentialilor clienti si parteneri.

6. Influenteaza progresul umanitatii

Prin crearea unui startup bazat pe o idee promitatoare, nu numai ca poti face viata mai usoara pentru oameni, dar poti contribui si la cresterea economiilor regionale, nationale si globale. Cum? E simplu. Startup-urile creeaza noi locuri de munca cu salarii care tind sa fie mai mari decat venitul mediu. Stimuleaza creativitatea, in special in randul tinerilor care, dupa ce au asistat la succesul altor startup-uri, decid sa-si urmeze propriile proiecte. Inovatia imbunatateste pozitia tarii si imbunatateste statutul acesteia, devenind un magnet pentru investitorii straini.

Dorinta de a crea lucruri noi si de a aduce idei la viata este fireasca pentru o persoana. Nu ignora. Poate ca esti unul dintre marii inovatori viitori care in acest moment se considera a fi doar un visator.

Cum sa gasesti o idee pentru un startup de succes?

Cum sa gasesti o idee pentru un startup de succes?Vechiul filozof chinez Lao Tzu a spus: „Calatoria de o mie de kilometri incepe cu un singur pas”. Primul pas pentru orice startup este sa-ti vina o idee. Va oferim 5 moduri, datorita carora au aparut o multime de idei stralucitoare si, ulterior, companii mari:

Implementarea previziunii strategice

Sarcina startup-ului este de a conduce lumea catre viitorul pe care il prevede. Pentru a face acest lucru, nu este nevoie sa te uiti la o bila de cristal sau sa primesti sfaturi de la un ghicitor, dar este suficient sa implementezi previziune strategica, adica abilitatea de a face presupuneri educate.

Previziunea incepe cu capacitatea de a observa si interpreta critic informatiile care te inconjoara. Acestea fiind spuse, orice idee despre viitorul care apare trebuie sa para oarecum ridicola, deoarece previziunea este o arma impotriva gandirii si prejudecatilor inradacinate. Daca ideea de pornire pe care o “eclozezi” te face sa te simti putin inconfortabil, acesta este un semn bun.

Cu toate acestea, nu ar trebui sa confunzi previziunea strategica cu visarea unor scenarii futuriste salbatice, trebuie doar sa activezi gandirea critica, sa abandonezi status quo-ul si sa folosesti oportunitatile disponibile. Implementarea previziunii strategice a condus la crearea gigantului de gazduire video YouTube.

Rezolvarea unei probleme personale

Una dintre cele mai bune modalitati de a veni cu o idee excelenta de pornire este sa gasesti locul durerii cu care te confrunti in mod constant si de care ai vrea sa scapi. Suna evident, dar multe startup-uri sunt create pentru a rezolva probleme fictive, fabricate. De exemplu, poate fi data ideea crearii unei retele sociale pentru proprietarii de animale de companie care a aparut intr-adevar pe una dintre platformele de crowdfunding. Pare ca potentialul unei astfel de companii este mare, deoarece exista milioane de oameni in lume care au animale de companie. De fapt, o astfel de retea sociala nu rezolva nicio problema specifica, deci nu exista nicio motivatie pentru a o folosi.

Iata un exemplu bun: aplicatia mobila Remind, dezvoltata de fratii Kopf. Esenta ideii este de a stabili o comunicare la distanta intre profesori, elevi si parinti. Prin intermediul aplicatiei, educatorii le trimit elevilor si parintilor lor memento-uri despre teme, examene si recompense, permitand parintilor sa fie implicati in viata si educatia copilului lor. Aplicatia rezolva o problema reala urgenta a unui numar mare de persoane. Este descarcat de peste 300.000 de utilizatori din Statele Unite la inceputul fiecarui an scolar. Totul a inceput insa cu faptul ca unul dintre fratii Kopf a visat sa gaseasca o iesire dintr-o situatie personala: s-a gandit la o modalitate de a primi notificari despre examenele copilului sau in avans si de la distanta.

Urmeaza-ti pasiunea

Pasiunea este cheia succesului. Trebuie sa ai o pasiune pentru ceea ce intentionezi sa faci, pentru a te impiedica sa renunti in perioadele dificile ale startup-ului.

Ce este pasiunea? Cineva care iubeste coacerea placintelor ca hobby ar trebui sa foloseasca aceasta idee pentru o noua afacere? Pasiunea nu este un vis sau un hobby, ci o dorinta puternica, entuziasm pentru ceva, o emotie care traieste in interiorul tau si duce la obiectiv. Construieste incredere, curiozitate si te motiveaza sa te misti in ciuda dificultatilor.

Pasiunea pentru schimbare, cautarea sensului, mai degraba decat cautarea banilor, defineste un adevarat antreprenor. Istoria crearii camerelor de actiune GoPro este dovada acestui lucru. Ideea originala pentru GoPro i-a venit creatorului sau Nicholas Woodman in 2002 in timp ce naviga pe valurile spectaculoase de pe coasta Australiei. El a observat ca, pentru a obtine fotografii clare in timp ce se miscau, sportivii trebuiau sa recurga la ajutorul extern al fotografilor profesionisti. Acest lucru a dus la ideea de a crea o camera care sa fie atasata la incheietura mainii surferului si sa-i permita sa faca el insusi fotografii de inalta calitate in miscare. Ideea l-a acaparat complet pe Woodman si s-a transformat intr-o adevarata pasiune, datorita careia a adunat capitalul initial, vanzand ghirlande de scoica direct de la camioneta sa si petrecand 18 ore pe zi proiectand si construind primele prototipuri GoPro in micul dormitor al apartamentului sau.

Imbunatateste tehnologia existenta

Pablo Picasso a spus: „Bunii artisti copiaza, marii artisti fura”. Acesta este acelasi principiu urmat de Steve Jobs, care a afirmat ca este cinic atunci cand vine vorba de furtul de idei grozave.

Nu trebuie sa iesi pe piata cu un produs complet unic pentru a avea succes. A fi primul inseamna si a esua mai intai. Daca intentionezi sa incepi un startup, gandeste-te cum sa imbunatatesti tehnologia calculata gresit de catre predecesorul tau, atunci nu trebuie sa stapanesti piata de la zero, ceea ce inseamna ca poti obtine mai usor finantare. In acest caz, nu trebuie doar sa copiezi un produs existent, ci sa furnizezi o versiune imbunatatita a acestuia si sa remediezi greselile facute de predecesorul tau.

Exact asta a facut Drew Houston, fondatorul Dropbox, o companie de gazduire de fisiere considerata una dintre cele mai bune startup-uri din Silicon Valley. Inainte de Dropbox, pe piata existau cel putin sase companii in cloud, astfel incat ideea lui Houston a fost initial respinsa de investitori. Cum a devenit Dropbox un startup performant si Houston un miliardar? A tinut cont de greselile de marketing ale predecesorilor sai, a reusit sa construiasca o promotie competenta si a oferit utilizatorilor bonusuri la care concurentii sai nu s-au gandit.

Concentreaza-te pe rezolvarea problemelor unui public restrans

O greseala tipica pe care o fac multe startup-uri este dorinta nestavilita de a incepe o companie precum Facebook sau Google la prima incercare, de a deveni preferatul tuturor si de a schimba istoria pentru totdeauna. Astfel de ambitii, de regula, nu rezoneaza cu investitorii. Aminteste-ti, gigantii din industrie nu au reusit peste noapte. De exemplu, cea mai mare retea sociala din lume, Facebook, a fost folosita initial doar de studentii de la Harvard. Apoi li s-a alaturat alte institutii de invatamant. Si abia dupa cativa ani Facebook a devenit gigantul care este astazi.

Daca te uiti la povestile startup-urilor de succes, vei realiza ca initial au urmarit sa schimbe lumea unui numar mic de oameni, nu a intregii planete. Nu iti propune sa acoperi nevoile intregului Pamant dintr-o data, concentreaza-te asupra unui anumit public a carui problema poate fi rezolvata de produsul tau mai bine decat altele. Odata ce ai facut acest lucru, vei incepe sa cresti mai repede decat ai anticipat.

Ce-i drept, a veni cu o idee de startup unica nu este usor. Este si mai dificil sa-l faci semnificativ si sa beneficiezi de implementarea acestuia. Am acoperit cinci moduri universale de a te ajuta sa dezvolti o idee centrata pe utilizator. Daca crezi din toata inima ca poti aduce beneficii oamenilor, iar dificultatile te fac doar sa te tempereze, lupta pentru asta! Lumea are nevoie de startup-uri, deoarece acestea sunt catalizatori ai schimbarii si aduc viitorul mai aproape.

Prieteni, amintiti-va cuvintele vechiului povestitor grec Homer: „Norocul iubeste pe curajosi, iar faptul ca nu vedeti lumina la capatul tunelului nu inseamna ca intunericul va asteapta inainte”. Urmati-va pasiunea, credeti in succes si nu renuntati niciodata!